Gjelder det å eksilere en skapning som å dø?

Dette er et spørsmål ekspertene våre får fra tid til annen. Nå har vi den fullstendige detaljerte forklaringen og svaret for alle som er interessert!

Spurt av: Reynold Okuneva
Poengsum: 5/5(53 stemmer)

Hvis skapningen går til kirkegården og deretter flytter til eksil, så regnes den som døende . Men hvis den går i eksil i stedet for kirkegården, teller den ikke som å dø. Hvis en skapning gjorde skade på denne måten ville dø denne svingen, eksiler den i stedet. Hvis en hendelse erstattes, skjer det aldri.

Dreper det å eksilere en skapning?

Eksil er en annen begivenhet helt, og vil ikke utløse 'død' ferdigheter. Men hvis kortet bare bryr seg om en skapning som forlater slagmarken, vil det utløses.

Teller det å ofre en skapning som å dø?

Ja det kan du . Å dø er et nøkkelord som betyr å gå fra slagmarken til gravplassen. Dette inkluderer offer.



Hva regnes som å dø i MTG?

En skapning eller flyvandrer dør hvis den legges inn på en kirkegård fra slagmarken . Se regel 700.4. 700,4. Begrepet dør betyr at det er satt inn på en kirkegård fra slagmarken.

Gjelder det å eksilere et symbol som å dø?

Ja, å dø betyr spesifikt å gå fra slagmarken til en kirkegård. Exiling kommer rundt dødstriggere .

Mine parallelle liv er trygge fra et opptrykk

37 relaterte spørsmål funnet

Kan du eksilere en skapning før den dør?

Hvis skapningen går til kirkegården og deretter flytter til eksil , da regnes det som å dø. Men hvis den går i eksil i stedet for kirkegården, teller den ikke som å dø. Hvis en skapning gjorde skade på denne måten ville dø denne svingen, eksiler den i stedet.

Rammer eksil kirkegården?

Hvis det er et øyeblikks- eller trolldomskort, eksiler det. Du kan kaste den uten å betale manakostnaden så lenge den forblir i eksil. ... når dette kommer inn på slagmarken, eksiler alle kort fra alle kirkegårder . Hvis et kort eller token ville bli lagt inn på en kirkegård fra hvor som helst, kan du sende det i eksil i stedet.

Kan jeg gjenskape en ofret skapning?

Beskrivelse. Å ofre eller tære er å med vilje eller med kraft fjerne en permanent fra spill. Dette kan skyldes en effekt på selve kortet, effekten av en annen permanent som allerede er i spill, som kommer inn i eller forlater spillet eller en trolldom som et øyeblikk eller trolldom. En ofret permanent kan ikke regenereres.

Hva er SCRY-magi?

Scry er en nøkkelordhandling som lar en spiller se på et visst antall kort fra toppen av biblioteket og legg dem på bunnen av biblioteket eller tilbake på toppen i hvilken som helst rekkefølge.


Kan jeg ofre en skapning som svar på at den blir ødelagt?

Ja . Med mindre annet er spesifisert, kan aktiverte evner spilles når som helst du kan spille et øyeblikk (som for eksempel som svar på en trolldom som ville ødelegge alle skapninger). Du kan ofre skapninger før de blir ødelagt, noe det høres ut som du har tid til i så fall.

Går ofrede kort til kirkegården?

En skapning dør når den går fra slagmarken til kirkegården. Så ja, en ofret skapning dør (bortsett fra at noe som Rest in Peace sender det et annet sted). Hvis et kort eller en effekt tillater deg å ofre Dreg Mangler, ja, Death's Presence vil utløses. 700,4.

Utløser det å ofre en død?

Ja . Ofring, dødelig skade og ødeleggelseseffekter faller under 'dies'-utløseren.

Går tokens til kirkegården din?

EN: Tokens går til kirkegården som vanlige skapninger , og fjernes som en 'statsbasert effekt' når en spiller får prioritet igjen. De blir på kirkegården lenge nok til å utløse evner, som den til Soulcatchers' Aerie, før de blir fjernet.


Hva er forskjellen mellom eksil og kirkegård?

Exile and the Graveyard er to forskjellige soner i magi. 'Destroy' legger et kort på kirkegården, og 'Exile' legger det i eksilsonen . Noen kort kan hente ting fra kirkegården din, for eksempel Eternal Witness. Kortene som kan få dem fra eksil er langt færre, men Pull from Eternity kommer til tankene.

Kan du eksilere en tappet skapning?

Ja , det ville fungere som du beskriver. Når et objekt endrer sone (som å gå fra slagmarken til eksil eller omvendt) blir det et helt nytt objekt uten noe minne om dets tidligere eksistens, inkludert om det ble tappet eller uutnyttet.

Er eksil det samme som å dø?

Å forvise skapningen er en erstatningspåvirkning, så i stedet for å dø, skapningen er forvist . Det betyr at Elendas utløser ikke ville utløses.

Hva står SCRY for?

verb (brukt uten objekt), skrek, skrek. å bruke spådom for å oppdage skjult kunnskap eller fremtidige hendelser , spesielt ved hjelp av en krystallkule.


Hva er forskjellen mellom SCRY og overvåking?

Surveil hjelper deg med å sette opp bedre trekninger for fremtiden. Selv om alle kortene du så på havner på kirkegården, er du så mye nærmere det du trenger. Surveil minner veldig om skri-evnen, forskjellen å legge kort på kirkegården din i stedet for å legge dem på bunnen av biblioteket ditt.

Kan jeg ofre en motstanders skapning?

En spiller kan t ofre noe som ikke er permanent, eller noe som er permanent han eller hun ikke kontrollerer. Å ofre en permanent ødelegger den ikke, så regenerering eller andre effekter som erstatter ødeleggelse kan ikke påvirke denne handlingen.

Kan jeg ofre en skapning?

Du kan sikkert ofre en skapning når som helst du har prioritet . Dette er den samme regelen som lar deg spille øyeblikkelig under kamp. Hvis motstanderen din allerede har blokkert din 5/5, vil det ikke gjøre noe godt, for selv etter at blokkeren er drept, regnes din 5/5 fortsatt som blokkert og vil ikke treffe spilleren.

Kan du regenerere en skapning med negative tellere?

Hvis en skapning har negativ (eller null) seighet, vil den gå til kirkegården som en statsbasert handling. Dette er ikke ødeleggelse, og regenerering kan ikke erstatte denne hendelsen .


Har Planeswalkers innkallingssyke?

En planeswalker er ikke en skapning, og dens aktiverte evner har ikke tap-symbolet eller untapp-symbolet i prisen, så innkallingssykeregelen gjelder ikke .

Går kort som kastes fra eksil til kirkegården?

Når en trolldom blir kastet fra eksil, går trolldommen til kirkegården , med mindre det står noe annet om å eksilere den. Hvis du kaster si Skittering Invasion fra skjenken din for Spawnsire, går den til kirkegården.

Kan du eksilere en sjef?

Hvis sjefen din ville bli forvist eller lagt i hånden din, kirkegården eller biblioteket hvor som helst, kan velge å legge den inn i kommandosonen i stedet .